Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Zastava » klimatyzacja Zastava 101 » parownik Zastava 101

parownik do ZASTAVA 101

wybierz typ samochodu ZASTAVA 101 :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
351.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Jednostkaszt.
Ograniczenia producentaBehr
MateriałAluminium
Dolot - sr. [mm]14,6
Wylot - sr. [mm]12,0
Rodzaj chłodnicyŻebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm]210
Szerokość sieci [mm]263
Głębokość sieci [mm]60
EAN4045385056842
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Żebra chłodzące lutowane
aluminium
R134a
Długość sieci [mm] 235
Szerokość sieci [mm] 274
Głębokość sieci [mm] 73
cena brutto:
208.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
aluminium
Żebra chłodzące lutowane
R134a
Długość sieci [mm] 237
Szerokość sieci [mm] 259
Głębokość sieci [mm] 60
cena brutto:
365.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość sieci [mm] 280
Szerokość sieci [mm] 212
Głębokość sieci [mm] 73
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Ograniczenia producenta DELPHI
nr EAN 4057635044059
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Czynnik chłodniczy R 134a
Materiał Aluminium
Jakość/Klasa Easy Fit
Wysokość [mm] 235
Szerokość [mm] 263
Grubość [mm] 65
nr EAN 5903364334215
cena brutto:
254.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Materiał żeber chłodzących Aluminium
Materiał zbiornika wody (chłodnica) Aluminium
Rodzaj chłodnicy Żebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm] 237
Szerokość sieci [mm] 259
Głębokość sieci [mm] 60
nr EAN 5707286250697
cena brutto:
218.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Materiał żeber chłodzących Aluminium
Materiał zbiornika wody (chłodnica) Aluminium
Rodzaj chłodnicy Żebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm] 235
Szerokość sieci [mm] 274
Głębokość sieci [mm] 73
nr EAN 5707286373105
cena brutto:
230.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Czynnik chłodniczy R 134a
Materiał Aluminium
Długość sieci [mm] 235
Szerokość sieci [mm] 285
Głębokość sieci [mm] 75
nr EAN 8718042026545
cena brutto:
266.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu ekspansywnego
Czynnik chłodniczy R 134a
Materiał Aluminium
Jakość/Klasa Easy Fit
Długość sieci [mm] 235
Szerokość sieci [mm] 263
Głębokość sieci [mm] 65
nr EAN 8718042026743
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
parownik

Parowniki klimatyzacji samochodowej 


Parownik klimatyzacji odpowiedzialny jest za wychładzanie powietrza wydmuchiwanego do wnętrza samochodu. Jest to drugi element układu klimatyzacji, w którym dochodzi do wymiany ciepła. Ze względu na specyfikę można go przyrównać do skraplacza z tą tylko różnicą że spełnia odwrotną funkcję. 

Parownik jest elementem układu klimatyzacji, którego nie widać i nie czuć, a więc często problem z jego sprawnością jest bagatelizowany. Niesprawność jego pracy rozpoznamy po nieprzyjemnym zapachu, który rozprzestrzenia się po wnętrzu samochodu. Parowniki klimatyzacji samochodowej są odpowiedzialne za kilka zadań. Odparowują czynnik chłodniczy do postaci par przegrzanych, pochłaniają ciepło do czynnika chłodniczego, nagrzewają powietrze, utrzymują właściwy poziom wilgotności powietrza i oczyszczają je. 
 

Budowa parownika klimatyzacji


Parowniki klimatyzacji zbudowane zostały  z rurek o przekroju owalnym i ułożeniu w żeberka radiatora w różnych konfiguracjach. Wyróżnia się 4 typy konfiguracji przepływu czynnika chłodniczego przez parownik. Najprostszą budową charakteryzuje się obieg równoległy. W przeciwległych zbiornikach umieszczone są odpowiednio wlot o wylot. Ich wadą jest jednak mała efektywność, zaletą natomiast zapewnienie najmniejszego spadku ciśnienia chłodziwa. Obieg typy „U” posiada wlot i wylot w tym samym pojemniku, są one rozdzielone poprzecznie. Obieg typy „S” wyróżnia się kanałem ułożonym w charakterystyczną linię S. W tym przypadku wlot i wylot również znajdują się po przeciwnych stronach. Ostatnim obiegiem jest obieg typu „W” z rurkami ułożonymi w poprzek parownika. 
 

Kiedy potrzebna jest wymiana parownika?


Parowniki sygnalizują problem nieprzyjemnym zapachem. Jeżeli pojawia się on w momencie załączenia klimatyzacji, a następnie znika, możemy problem rozwiązać odgrzybianiem układu klimatyzacji. Jeżeli jednak utrzymuje się on przez cały czas pracy klimatyzacji, konieczna może się okazać wymiana parownika