Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën C4 GRAND PICASSO II (DA_, DE_) » pasek wieloklinowy Citroën C4 GRAND PICASSO II (DA_, DE_) » pasek klinowy wielorowkowy Citroën C4 GRAND PICASSO II (DA_, DE_)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN C4 GRAND PICASSO II (DA_, DE_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 GRAND PICASSO II (DA_, DE_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 976
nr EAN 3165142694580
Ilość żeber 6
Długość [mm] 965
nr EAN 3165142561882
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1020
nr EAN 3165141183160
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1020
nr EAN 4047026137965
Ciężar [kg] 0,088
Ilość żeber 6
Długość [mm] 800
nr EAN 4010858489373
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 6
Długość [mm] 976
nr EAN 4010858482336
Ciężar [kg] 0,104
Ilość żeber 6
Długość [mm] 962
nr EAN 4010858486082
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1020
nr EAN 4010858463212
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508673
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508666
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787111637
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787127836
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787127850
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787242553
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 965
nr EAN 5414465352683
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 975
nr EAN 5414465355202
Materiał Aramid
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1020
nr EAN 5400608385472
Ilość żeber 6
Długość [mm] 962
nr EAN 4014870119201
Ilość żeber 6
Długość [mm] 975
nr EAN 4005108953759
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 800
Ilość żeber 6
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 962
Ilość żeber 6
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 976
Ilość żeber 6
Aramid
Długość [mm] 1020
Szerokość [mm] 21
Ilość żeber 6
Długość [mm] 965
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074318126
Długość [mm] 976
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205723
Długość [mm] 976
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573391333
Długość [mm] 966
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397700
Długość [mm] 962
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575897185
Ilość żeber 6
Masa [g] 110
Długość [mm] 975
nr EAN 3413521203923
Wyświetlanie od 1 do 29 (z 29 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.