Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » paski napędowe Fiat RITMO kabriolet (138_) » pasek wieloklinowy Fiat RITMO kabriolet (138_) » pasek klinowy wielorowkowy Fiat RITMO kabriolet (138_)

pasek klinowy wielorowkowy do FIAT RITMO kabriolet (138_)

wybierz typ samochodu FIAT RITMO kabriolet (138_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1560
nr EAN 3165141069884
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1450
nr EAN 3165143164860
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1565
nr EAN 4047025476614
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1453
nr EAN 4047026037753
Ciężar [kg] 0,151
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1453
nr EAN 4010858542696
Ciężar [kg] 0,161
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1560
nr EAN 4010858481254
Ciężar [kg] 0,161
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1564
nr EAN 4010858544515
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505832
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787535440
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507362
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787506464
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787004120
Długość [mm] 1453
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,148
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816330219
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1560
nr EAN 5414465354441
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1453
nr EAN 5414465353284
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1565
nr EAN 5414465353369
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1219
nr EAN 4005108989826
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1255
nr EAN 4014870127046
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1453
nr EAN 4005108990174
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1560
nr EAN 4005108964458
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1565
nr EAN 4005108956842
Długość [mm] 1560
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201701
Długość [mm] 1450
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316887
Długość [mm] 1565
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074040089
Długość [mm] 1564
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397243
Ilość żeber 5
Masa [g] 101
Długość [mm] 1253
nr EAN 3413521205606
Ilość żeber 6
Masa [g] 160
Długość [mm] 1564
nr EAN 3413521204715
Długość [mm] 1453
Ciężar [kg] 0,148
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688330215
Wyświetlanie od 1 do 28 (z 28 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.