Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën BX Break (XB-_) » pasek wieloklinowy Citroën BX Break (XB-_) » pasek klinowy wielorowkowy Citroën BX Break (XB-_)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN BX Break (XB-_)

wybierz typ samochodu CITROËN BX Break (XB-_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 3165141183085
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1238
nr EAN 3165141258882
Ilość żeber 4
Długość [mm] 954
nr EAN 3165141183078
Ciężar [kg] 0,072
Ilość żeber 4
Długość [mm] 954
nr EAN 4010858481803
Ciężar [kg] 0,09
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1245
nr EAN 4010858473082
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504514
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505375
Długość [mm] 1238
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,084
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816288114
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 955
nr EAN 5414465354137
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 954
Ilość żeber 4
Długość [mm] 954
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203903
Długość [mm] 954
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396451
Ilość żeber 4
Masa [g] 75
Długość [mm] 954
nr EAN 3413521205828
Długość [mm] 1238
Ciężar [kg] 0,084
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556943
Długość [mm] 955
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556905
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.