Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » paski napędowe Volvo S80 II (124) » pasek wieloklinowy Volvo S80 II (124) » pasek klinowy wielorowkowy Volvo S80 II (124)

pasek klinowy wielorowkowy do VOLVO S80 II (124)

wybierz typ samochodu VOLVO S80 II (124):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,061
Ilość żeber 5
Długość [mm] 628
nr EAN 4010858532437
Ilość żeber 5
Długość [mm] 628
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047024955691
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1121
nr EAN 4047026151220
Ciężar [kg] 0,061
Ilość żeber 5
Długość [mm] 628
nr EAN 4010858532437
Ciężar [kg] 0,05
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1121
nr EAN 4010858465353
Ciężar [kg] 0,041
Ilość żeber 3
Długość [mm] 628
nr EAN 4010858464554
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787052695
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787115208
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 628
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465105869
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 628
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465415661
Materiał Aramid
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1123
nr EAN 5414465787003
elastyczny
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 628
Szerokość [mm] 10
Ilość żeber 3
elastyczny
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 628
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
Aramid
Długość [mm] 1121
Ilość żeber 5
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Długość [mm] 628
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074130735
Długość [mm] 1121
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574842490
Długość [mm] 628
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575367053
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.