Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » paski napędowe Mazda MPV I (LV) » pasek wieloklinowy Mazda MPV I (LV) » pasek klinowy wielorowkowy Mazda MPV I (LV)

pasek klinowy wielorowkowy do MAZDA MPV I (LV)

wybierz typ samochodu MAZDA MPV I (LV):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 775
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099591
Długość [mm] 780
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,001
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099607
Długość [mm] 1340
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,130
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100648
Ilość żeber 4
Długość [mm] 778
nr EAN 3165141069358
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1090
nr EAN 3165141259063
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1330
nr EAN 3165141013627
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
Długość [mm] 775
nr EAN 4010858521394
Ciężar [kg] 0,099
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1090
nr EAN 4010858483937
Ciężar [kg] 0,118
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1330
nr EAN 4010858471460
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528251
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505924
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787529012
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1083
nr EAN 5414465352836
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 773
nr EAN 5414465352423
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1343
nr EAN 5414465354342
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1090
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1330
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
Długość [mm] 775
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202371
Długość [mm] 1090
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202579
Długość [mm] 775
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573713463
Długość [mm] 775
Ciężar [kg] 0,053
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556752
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.