Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz GLE Coupe (C167) » pasek wieloklinowy Mercedes-benz GLE Coupe (C167) » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz GLE Coupe (C167)

pasek klinowy wielorowkowy do MERCEDES-BENZ GLE Coupe (C167)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ GLE Coupe (C167):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1645
nr EAN 5414465355707
Długość [mm] 1815
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,15
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100778
Ilość żeber 4
Długość [mm] 673
nr EAN 3165141069990
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1815
nr EAN 3165141198010
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1644
nr EAN 4047024895492
Ciężar [kg] 0,156
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1815
nr EAN 4010858481193
Ciężar [kg] 0,143
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1646
nr EAN 4010858460266
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787506105
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787291698
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787291681
Długość [mm] 1815
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,155
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816288862
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1645
nr EAN 5414465355707
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1810
nr EAN 5414465996559
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1810
nr EAN 4014870354824
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1815
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
Długość [mm] 675
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203675
Długość [mm] 1646
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575896539
Długość [mm] 1811
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316575896560
Długość [mm] 1815
Ciężar [kg] 0,155
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688288868
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii pasek klinowy wielorowkowy pasujące do MERCEDES-BENZ GLE Coupe (C167)
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.