Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » paski napędowe Mitsubishi SPACE WAGON (N9_W, N8_W) » pasek wieloklinowy Mitsubishi SPACE WAGON (N9_W, N8_W) » pasek klinowy wielorowkowy Mitsubishi SPACE WAGON (N9_W, N8_W)

pasek klinowy wielorowkowy do MITSUBISHI SPACE WAGON (N9_W, N8_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI SPACE WAGON (N9_W, N8_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1094
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100426
Długość [mm] 1387
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,13
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100679
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
nr EAN 3165141069563
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1390
nr EAN 3165141195828
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1090
nr EAN 3165141259063
Ciężar [kg] 0,087
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
nr EAN 4010858482091
Ciężar [kg] 0,099
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1090
nr EAN 4010858483937
Ciężar [kg] 0,123
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1393
nr EAN 4010858546649
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528459
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505627
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505962
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 940
nr EAN 5414465355165
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1390
nr EAN 5414465355554
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1090
nr EAN 5414465354212
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
nr EAN 4014870125622
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1090
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204870
Długość [mm] 1090
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202579
Długość [mm] 1393
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074114575
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.