Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault SCÉNIC II (JM0/1_) » pasek wieloklinowy Renault SCÉNIC II (JM0/1_) » pasek klinowy wielorowkowy Renault SCÉNIC II (JM0/1_)

pasek klinowy wielorowkowy do RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1200
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,12
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101232
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1130
nr EAN 3165141093575
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1135
nr EAN 3165141093278
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1200
nr EAN 4047024335462
Ciężar [kg] 0,12
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1130
nr EAN 4010858482428
Ciężar [kg] 0,127
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1200
nr EAN 4010858479046
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787527711
Długość [mm] 1133
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,096
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816288558
Długość [mm] 1200
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,102
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289333
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1130
nr EAN 5414465352881
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1203
nr EAN 5414465354274
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1198
nr EAN 5400608285604
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1130
nr EAN 4005108990006
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1200
nr EAN 4014870129811
Długość [mm] 1200
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207666
Indeks: REN 117205191R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Pasek klinowy wielorowkowy
Nazwa: PASEK WIELOROWK. RENAULT
Opis: PASEK WIELOROWK. RENAULT
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 6PK1203
Numer dostawcy: 117205191R
Parametry:Długość [mm] : 1200
Ilość żeber : 6
Długość [mm] 1199
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397113
Długość [mm] 1200
Ciężar [kg] 0,102
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688561916
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.