Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » paski napędowe Rover A60 CAMBRIDGE » pasek wieloklinowy Rover A60 CAMBRIDGE » pasek klinowy wielorowkowy Rover A60 CAMBRIDGE

pasek klinowy wielorowkowy do ROVER A60 CAMBRIDGE

wybierz typ samochodu ROVER A60 CAMBRIDGE:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 925
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,070
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099829
Długość [mm] 1165
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,110
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100518
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
nr EAN 3165141013658
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1040
nr EAN 3165141069631
Ilość żeber 4
Długość [mm] 920
nr EAN 3165141069433
Ciężar [kg] 0,094
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1030
nr EAN 4010858482183
Ciężar [kg] 0,105
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
nr EAN 4010858477097
Ciężar [kg] 0,07
Ilość żeber 4
Długość [mm] 920
nr EAN 4010858473006
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505283
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787505535
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1163
nr EAN 5414465354250
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1030
nr EAN 5414465355264
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 923
nr EAN 5414465355134
Ilość żeber 4
Długość [mm] 920
nr EAN 4014870117696
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1030
nr EAN 4014870125547
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
nr EAN 4014870118396
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1030
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1165
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1165
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201350
Długość [mm] 920
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207253
Długość [mm] 1030
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074208007
Długość [mm] 1030
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,088
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557155
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.