Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » paski napędowe Toyota TERCEL (_L1_, _L2_) » pasek wieloklinowy Toyota TERCEL (_L1_, _L2_) » pasek klinowy wielorowkowy Toyota TERCEL (_L1_, _L2_)

pasek klinowy wielorowkowy do TOYOTA TERCEL (_L1_, _L2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA TERCEL (_L1_, _L2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Długość [mm] 698
nr EAN 3165141069471
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1135
nr EAN 3165141093278
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1030
nr EAN 3165141069624
Ilość żeber 4
Długość [mm] 648
nr EAN 3165141258936
Ciężar [kg] 0,093
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1015
nr EAN 4010858482176
Ciężar [kg] 0,052
Ilość żeber 4
Długość [mm] 654
nr EAN 4010858484828
Ciężar [kg] 0,103
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1145
nr EAN 4010858544836
Ciężar [kg] 0,094
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1035
nr EAN 4010858521332
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787527940
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528343
Długość [mm] 655
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,045
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287643
Długość [mm] 1023
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,087
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816375319
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 655
nr EAN 5414465352256
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1013
nr EAN 5414465355257
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1140
nr EAN 5414465354243
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1023
nr EAN 5414465352751
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1145
nr EAN 4014870117931
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1145
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1015
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204993
Długość [mm] 1145
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202418
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.