Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » paski napędowe Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_) » pasek wieloklinowy Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_) » pasek klinowy wielorowkowy Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_)

pasek klinowy wielorowkowy do FIAT DUCATO Platforma / podwozie (244_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Platforma / podwozie (244_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1180
nr EAN 3165141069846
Ilość żeber 4
Długość [mm] 755
nr EAN 3165141259001
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1468
nr EAN 3165143348635
Ilość żeber 6
Długość [mm] 875
nr EAN 3165141093476
Ciężar [kg] 0,059
Ilość żeber 4
Długość [mm] 755
nr EAN 4010858481650
Ciężar [kg] 0,125
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1180
nr EAN 4010858477103
Ciężar [kg] 0,152
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1468
nr EAN 4010858521172
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787526264
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507003
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787535488
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508512
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1183
nr EAN 5414465352966
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 755
nr EAN 5414465352416
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1470
nr EAN 5414465353307
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 870
nr EAN 5414465352508
Ilość żeber 4
Długość [mm] 755
nr EAN 4014870127022
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1180
nr EAN 4014870117771
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1468
nr EAN 4005108990631
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 755
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
Długość [mm] 755
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316207
Długość [mm] 1468
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316924
Długość [mm] 755
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396420
Długość [mm] 1468
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397229
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.