Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » silnik Chevrolet EXPRESS 3500 Standard Passenger Van » Paski napędowe Chevrolet EXPRESS 3500 Standard Passenger Van » Pasek rozrządu, zestaw Chevrolet EXPRESS 3500 Standard Passenger Van » Pasek rozrządu Chevrolet EXPRESS 3500 Standard Passenger Van

Pasek rozrządu do CHEVROLET EXPRESS 3500 Standard Passenger Van

wybierz typ samochodu CHEVROLET EXPRESS 3500 Standard Passenger Van:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Ilość zębów 132
Długość [mm] 1257
Szerokość [mm] 27
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047024216174
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Ilość zębów 132
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,211
Szerokość [mm] 27
nr EAN 4010858037239
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Ilość zębów 132
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,17
Szerokość [mm] 27,4
nr EAN 4010858144364
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 27,0
nr EAN 8021787012767
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 27,0
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 0,17
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 4027816198369
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.