Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) » Paski napędowe Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) » Pasek rozrządu, zestaw Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) » Pasek rozrządu Audi A3 Sportback (8VA, 8VF)

Pasek rozrządu do AUDI A3 Sportback (8VA, 8VF)

wybierz typ samochodu AUDI A3 Sportback (8VA, 8VF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Ilość zębów 67
Długość [mm] 335
Szerokość [mm] 12
Podziałka zębów [mm] 5
nr EAN 4047025282109
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Ilość zębów 67
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,07
Szerokość [mm] 12
nr EAN 4010858148386
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 12,0
Ilość zębów 67
Ciężar [kg] 0,014
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 4027816482826
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.