Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » silnik Lexus GS (_S16_) » Paski napędowe Lexus GS (_S16_) » Pasek rozrządu, zestaw Lexus GS (_S16_) » Pasek rozrządu Lexus GS (_S16_)

Pasek rozrządu do LEXUS GS (_S16_)

wybierz typ samochodu LEXUS GS (_S16_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Ilość zębów 211
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,323
Szerokość [mm] 34
nr EAN 4010858141110
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 34,0
Ilość zębów 211
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 0,285
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 4027816493648
Materiał Włókno szklane
Materiał HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Kolor czarny
Ilość zębów 211
Szerokość [mm] 34
Podziałka zębów [mm] 8
Długość [mm] 1688
nr EAN 5414465401404
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.