Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi 80 Variant » łożysko i piasta koła Audi 80 Variant » piasta koła Audi 80 Variant

piasta koła do AUDI 80 Variant

wybierz typ samochodu AUDI 80 Variant:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17,4
Wysokość 2 [mm] 17,4
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63
Ciężar [kg] 0,45
nr EAN 8717109657500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Szerokość [mm] 17,00
średnica zewnętrzna [mm] 63,00
Średnica wewnętrzna [mm] 38,00
nr EAN 4014870001940
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
Wysokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17
nr EAN 8033001100884
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
Wysokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17
nr EAN 5907558508994
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
alternatywny zestaw naprawczy 614 750 0009
alternatywny zestaw naprawczy 714 502 0006
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0048
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0023
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0002
Średnica wewnętrzna [mm] 19
średnica zewnętrzna [mm] 45
Wysokość [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 5903766357171
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 37,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17,25
Wysokość 2 [mm] 17,25
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074240199
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0002
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0023
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0048
alternatywny zestaw naprawczy 714 502 0006
alternatywny zestaw naprawczy 614 750 0009
Średnica wewnętrzna [mm] 19
średnica zewnętrzna [mm] 45
Wysokość [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074039038
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 17,3
Średnica wewnętrzna [mm] 37,8
średnica zewnętrzna [mm] 63
nr EAN 5700750120182
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
Szerokość 2 [mm] 17
nr EAN 4031185216364
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: