Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) » łożysko i piasta koła Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) » piasta koła Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5)

piasta koła do VOLKSWAGEN PASSAT B6 Variant (3C5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B6 Variant (3C5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
216.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572239247
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 137
Wysokość 1 [mm] 84
Felga, ilość otworów 5
Ilość zębów, pierścień ABS 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Liczba łączników flanszy 4
Ciężar [kg] 3,87
Średnica wewnętrzna [mm] 25
nr EAN 8717109664003
cena brutto:
238.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Szerokość [mm] 84,5
Ciężar [kg] 3,12
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ilość otworów 4
nr EAN 4251475104113
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Ilość otworów 29,00
Szerokość [mm] 67,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 5
nr EAN 8021787334746
cena brutto:
210.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85,00
Szerokość 2 [mm] 48,00
Liczba otworów do mocowania 4
nr EAN 4014870000943
Liczba otworów do mocowania 4
Szerokość [mm] 84,5
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
dla numeru OE 5K0 498 621 SK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 4027816263777
Liczba otworów do mocowania 4
Szerokość [mm] 84,5
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,57
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
dla numeru OE 5K0 498 621
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4027816273172
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Drążek / rozpórka Popychacz
średnica zewnętrzna [mm] 137
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100400
nr EAN 5901159207782
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558510539
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074399620
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4040074000809
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Szerokość [mm] 83
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 81
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
nr EAN 5703858791377
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
Ciężar netto [g] 3600
nr EAN 5908281439494
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem
Ciężar netto [g] 3245
nr EAN 5908281455074
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 83
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Szerokość 2 [mm] 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 81
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
Liczba otworów do mocowania 4
nr EAN 4031185210171
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,72
Średnica wewnętrzna [mm] 36
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
210.99 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 3680
Kąt obrotu [°] 180
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 136,4
Szerokość 1 [mm] 84
Ilość biegunów 43
Ilość otworów 1 5
Ilość otworów 2 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520704933
Liczba otworów do mocowania 4
Szerokość [mm] 84,5
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4044688263773
Liczba otworów do mocowania 4
Szerokość [mm] 84,5
Średnica wewnętrzna [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 136,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,57
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4044688644299
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: