Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi 100 C4 Avant (4A5) » uszczelki Audi 100 C4 Avant (4A5) » pierścień uszczelniający, simmerring Audi 100 C4 Avant (4A5)

pierścień uszczelniający, simmerring do AUDI 100 C4 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI 100 C4 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 58
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960131485
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 96
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 114
Wysokość 1 [mm] 9
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 3358960583208
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 75
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960583185
Średnica wewnętrzna [mm] 60
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 8
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW OF
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248520529
Średnica wewnętrzna [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 114
Wysokość [mm] 9
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AW/BS OF
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248520109
Średnica wewnętrzna [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 114
Wysokość [mm] 8,5
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW OF
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248680636
Średnica wewnętrzna [mm] 60,0
Wysokość [mm] 8,5
średnica zewnętrzna [mm] 75,0
Kolor czarny
Strona zabudowy od strony czołowej
Ciężar [kg] 0,022
dla numeru OE 014 997 26 46
nr EAN 4054224036075
Szerokość [mm] 9,0
Średnica wewnętrzna [mm] 96,0
średnica zewnętrzna [mm] 114,0
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,041
nr EAN 4054224043080
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 60
średnica zewnętrzna [mm] 75
Szerokość [mm] 8
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026635000815
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 114
Szerokość [mm] 9
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 4026635000945
Szerokość [mm] 9,0
Średnica wewnętrzna [mm] 96,0
średnica zewnętrzna [mm] 114,0
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,041
nr EAN 4054228043086
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 114
Wysokość [mm] 9
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
dla numeru OE 651 997 0046
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 114
dla numeru OE 014 997 5146
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna [mm] 60
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.