Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » silnik Fiat X 1/9 (128_) » uszczelki Fiat X 1/9 (128_) » pierścień uszczelniający, simmerring Fiat X 1/9 (128_)

pierścień uszczelniający, simmerring do FIAT X 1/9 (128_)

wybierz typ samochodu FIAT X 1/9 (128_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Szerokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026635029199
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 47
Wysokość 1 [mm] 10
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Wersja PTFE POP/ACM
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
nr EAN 3358960562562
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa bez uszczelki przeciwpyłowej
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4041248534540
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 48
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa bez uszczelki przeciwpyłowej
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4041248642139
dla numeru OE 03L103085C
Strona zabudowy Głowica silnika
Wysokość [mm] 10
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
nr EAN 5027049342156
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Szerokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026635029199
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 48
Szerokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału SPECIAL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026635114000
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.