Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » silnik Hyundai PONY / EXCEL sedan (X-2) » uszczelki Hyundai PONY / EXCEL sedan (X-2) » pierścień uszczelniający, simmerring Hyundai PONY / EXCEL sedan (X-2)

pierścień uszczelniający, simmerring do HYUNDAI PONY / EXCEL sedan (X-2)

wybierz typ samochodu HYUNDAI PONY / EXCEL sedan (X-2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 48
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960120458
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 84
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 105
Wysokość 1 [mm] 12
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960151803
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 47
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Strona zabudowy Silnik
nr EAN 3358960146991
Średnica wewnętrzna [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 65
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A/BS
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248036358
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
alternatywny zestaw naprawczy 325.156
nr EAN 4041248021125
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Wysokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
alternatywny zestaw naprawczy 325.155
nr EAN 4041248021149
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 65
Szerokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AB SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634101834
Materiał MVQ (silikon-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 84
średnica zewnętrzna [mm] 105
Szerokość [mm] 12
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 4026634325612
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 47
Szerokość [mm] 10
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634325629
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.