Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » silnik Mazda MX-5 II (NB) » uszczelki Mazda MX-5 II (NB) » pierścień uszczelniający, simmerring Mazda MX-5 II (NB)

pierścień uszczelniający, simmerring do MAZDA MX-5 II (NB)

wybierz typ samochodu MAZDA MX-5 II (NB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 44
Wysokość [mm] 7
nr EAN 8427769227622
Średnica wewnętrzna [mm] 83
średnica zewnętrzna [mm] 100
Wysokość [mm] 9
nr EAN 8427769228117
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 48
Wysokość [mm] 7
nr EAN 8427769227721
Średnica wewnętrzna [mm] 36,5
średnica zewnętrzna [mm] 50,5
Wysokość [mm] 7
nr EAN 8427769432644
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 48
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960166715
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 48
Wysokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AS
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał MVQ (silikon-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248129647
Średnica wewnętrzna [mm] 83
średnica zewnętrzna [mm] 100
Wysokość [mm] 9
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AS
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248698563
Średnica wewnętrzna [mm] 36,5
średnica zewnętrzna [mm] 50,5
Wysokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AS
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248678022
Materiał MVQ (silikon-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 48
Szerokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634312193
Materiał MVQ (silikon-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 36,5
średnica zewnętrzna [mm] 50,5
Szerokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634312438
Materiał MVQ (silikon-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 83
średnica zewnętrzna [mm] 100
Szerokość [mm] 9
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 4026634320648
Materiał MVQ (silikon-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 47
średnica zewnętrzna [mm] 61
Szerokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634360316
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.