Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » silnik Seat TOLEDO II (1M2) » uszczelki Seat TOLEDO II (1M2) » pierścień uszczelniający, simmerring Seat TOLEDO II (1M2)

pierścień uszczelniający, simmerring do SEAT TOLEDO II (1M2)

wybierz typ samochodu SEAT TOLEDO II (1M2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Pokrywa głowicy cylindra
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 42
Wysokość [mm] 8
nr EAN 8427769578625
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 42
Wysokość [mm] 7
nr EAN 8427769635465
Średnica wewnętrzna [mm] 84,5
średnica zewnętrzna [mm] 106
średnica zewnętrzna [mm] 163
Wysokość [mm] 11,5
dla numeru OE 030103171K
nr EAN 8427769733994
Strona zabudowy Położenie osi 1
nr EAN 4251475110831
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 42
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960199607
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 85
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 131
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152
Wysokość 1 [mm] 16,8
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołnierzem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
nr EAN 3358960187536
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 42
Wysokość 1 [mm] 8
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Strona zabudowy Silnik
nr EAN 3358960369901
Strona zabudowy od strony rolki paska
nr EAN 3358960238344
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 85
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 131,4
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152,7
Wysokość 1 [mm] 15,5
Materiał PPS (Polyphenylens.)/TFE (Tetrafluore.)/ACM (Polyacryl-K.)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze wspornikiem z tworzywa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
nr EAN 3358960559623
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 42
Wysokość [mm] 6
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AW/BS
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248160244
Przestrzegaj informacji montażowych 
Średnica wewnętrzna [mm] 85
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału IWD
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Rodzaj korpusu z obudową
Rodzaj korpusu Obudowa z aluminiową pokrywą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VW T10017
nr EAN 4041248192443
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 42
Wysokość [mm] 8
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AW/BS
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248149829
Przestrzegaj informacji montażowych 
Średnica wewnętrzna [mm] 85
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału IWD
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Rodzaj korpusu Obudowa z pokrywą z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VW T10017
nr EAN 4041248651735
Grubość [mm] 8,0
Średnica wewnętrzna [mm] 27,0
średnica zewnętrzna [mm] 42,0
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Strona zabudowy od strony czołowej
Ciężar [kg] 0,009
dla numeru OE 036 103 085 A
nr EAN 4027816435303
Średnica wewnętrzna [mm] 85,0
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,14
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołnierzem
dla numeru OE 030 103 171 L
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816478997
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramką wspornika
nr EAN 5902659710536
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 42
Szerokość [mm] 8
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634271643
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 42
Szerokość [mm] 6
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Szerokość [mm] 7
nr EAN 4026634271636
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramką wspornika
nr EAN 4026634333136
Wysokość 1 [mm] 6
Wysokość 2 [mm] 7
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 42
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Strona zabudowy Głowica silnika
Wysokość [mm] 8
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 42
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Strona zabudowy Głowica silnika
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.