Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Saab » silnik Saab 9-3 Kombi (E50) » uszczelki Saab 9-3 Kombi (E50) » pierścień uszczelniający, simmerring Saab 9-3 Kombi (E50)

pierścień uszczelniający, simmerring do SAAB 9-3 Kombi (E50)

wybierz typ samochodu SAAB 9-3 Kombi (E50):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 90
średnica zewnętrzna [mm] 104
Wysokość [mm] 11
nr EAN 8427769140044
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
nr EAN 8427769483493
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 104
Wysokość 1 [mm] 11
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 3358960187604
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960186348
Średnica wewnętrzna [mm] 90
średnica zewnętrzna [mm] 104
Wysokość [mm] 11
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248128725
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248122280
Wysokość [mm] 11,00
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 90,00
średnica zewnętrzna [mm] 104,00
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału 829S LD
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Wysokość [mm] 7,00
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 42,00
średnica zewnętrzna [mm] 55,00
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału 827S RD W
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 55
Szerokość [mm] 7
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026635138778
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.