Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C3 II (SC_) » zawieszenie silnika Citroën C3 II (SC_) » poduszki silnika Citroën C3 II (SC_)

poduszki silnika do CITROËN C3 II (SC_)

wybierz typ samochodu CITROËN C3 II (SC_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960514509
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
nr EAN 3358960578051
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
nr EAN 5012759494998
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Długość [mm] 265
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 4027816293972
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,360
dla numeru OE 82 00 297 939
nr EAN 4027816294986
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,660
dla numeru OE 11 21 076 95R
nr EAN 4027816342953
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,660
nr EAN 5907558591408
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 8200575641
nr EAN 5907558591422
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,380
nr EAN 5907558591446
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 8200297939
nr EAN 5907558591453
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Długość [mm] 265
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 5907558595482
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074613580
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
nr EAN 4040074025048
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
nr EAN 4040074025031
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858949402
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858949419
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Ciężar brutto [kg] 0,700
nr EAN 5902048910950
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1505
nr EAN 5902048910943
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar brutto [kg] 0,780
nr EAN 5902048918109
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1300
nr EAN 5902048909565
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185994521
Masa [g] 760
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
Długość [mm] 265
nr EAN 8033989154510
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 380
nr EAN 8033989136875
Indeks: REN 8200575641
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zawieszenie silnika
Nazwa: PODUSZKA SILNIKA RENAULT
Opis: CLIO III (BR0/1, CR0/1)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : 8200042453
Numer dostawcy: 8200575641
Parametry:z tyłu
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 8200358147
nr EAN 3660872371478
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 8200575641
nr EAN 3660872361073
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 8200297939
nr EAN 3660872361172
Długość [mm] 265
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 4044688293978
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229951637
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Ilość na oś 1
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
nr EAN 5908229951644
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275979959
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 8200 575 641
dla numeru OE 1136 0BV 000
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.