Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » silnik Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_) » zawieszenie silnika Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_) » poduszki silnika Fiat DUCATO Platforma / podwozie (250_)

poduszki silnika do FIAT DUCATO Platforma / podwozie (250_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Platforma / podwozie (250_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4027816322818
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,15
dla numeru OE 1376737080
nr EAN 4054224026861
cena brutto:
305.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 3,788
nr EAN 4054224046616
cena brutto:
174.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy po stronie nadwozia
nr EAN 4047437439412
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy po stronie silnika
nr EAN 4047437484863
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4047437484986
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,04
Strona zabudowy po stronie nadwozia
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
parzyste numery artykułów 214 030 0035
nr EAN 4040074100585
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
parzyste numery artykułów 214 030 0034
nr EAN 4040074100578
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074277300
Masa [g] 1324
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8033989193618
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 1046
nr EAN 8033989193625
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 3789
Norma emisji spalin Euro 5
nr EAN 8033989222073
Strona zabudowy po stronie silnika
Masa [g] 2000
nr EAN 8033989225456
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyz tyłu
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 1846C1
nr EAN 3660872408655
cena brutto:
174.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 182137
nr EAN 3660872409157
cena brutto:
315.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 180259
nr EAN 3660872409164
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4044688322814
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229985663
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez podstawowego mocowania
dla numeru artykułu 00517251
nr EAN 5908229985731
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275505301
PODUSZKA SKRZYNI BIEGÓW FIAT
z tyłu
na dole
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1352888080
Numer dostawcy: FT52487
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.