Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford GRANADA (GGTL, GGFL) » zawieszenie silnika Ford GRANADA (GGTL, GGFL) » poduszki silnika Ford GRANADA (GGTL, GGFL)

poduszki silnika do FORD GRANADA (GGTL, GGFL)

wybierz typ samochodu FORD GRANADA (GGTL, GGFL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1,16
nr EAN 3358966512677
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,48
nr EAN 3358966512684
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1,70
nr EAN 3358966519331
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,6
dla numeru OE 357 199 381 C
nr EAN 4027816159544
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,72
nr EAN 4027816011071
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,17
dla numeru OE 191 199 262 A
nr EAN 4027816027539
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,515
dla numeru OE 191 199 279 E
nr EAN 4027816027515
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,71
dla numeru OE 191 199 279 C
nr EAN 4027816035503
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,6
nr EAN 5907558582871
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,17
nr EAN 5907558566383
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,71
nr EAN 5907558563245
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,515
nr EAN 5907558525878
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5907558523041
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074047194
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074141182
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Oznaczenie koloru żółty
nr EAN 4040074181317
Masa [g] 683
Strona zabudowy z lewej
Materiał Guma / metal
Oznaczenie koloru zielony
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989119526
Masa [g] 58
średnica zewnętrzna [mm] 24
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma
Szerokość [mm] 39,5
nr EAN 8033989118963
cena brutto:
12.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
Strona zabudowyz tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,72
nr EAN 4044688503718
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,17
nr EAN 4044688514028
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,6
nr EAN 4044688159540
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,515
nr EAN 4044688514011
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,713
dla numeru OE 191 199 279 C
nr EAN 4044688514141
cena brutto:
12.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu z lewej
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
Wyświetlanie od 1 do 32 (z 32 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.