Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » silnik Seat CORDOBA Vario (6K5) » zawieszenie silnika Seat CORDOBA Vario (6K5) » poduszki silnika Seat CORDOBA Vario (6K5)

poduszki silnika do SEAT CORDOBA Vario (6K5)

wybierz typ samochodu SEAT CORDOBA Vario (6K5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960251473
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759997840
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 93,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,850
dla numeru OE 1844.C0
nr EAN 4027816245919
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Długość [mm] 110
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,81
dla numeru OE 1806.J9
nr EAN 4027816327158
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5901619501351
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074045428
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074064023
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 850
nr EAN 5908281489109
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 152
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 69
Długość [mm] 53
nr EAN 8033989111698
Strona zabudowy po stronie silnika
Masa [g] 848
nr EAN 8033989134062
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej u góry
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 1844C0
nr EAN 3660872341662
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 180669
nr EAN 3660872361738
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 69
Długość wewnętrzna [mm] 53
dla numeru OE 180928
nr EAN 3660872361783
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 30
Długość wewnętrzna [mm] 38
Długość zewnętrzna [mm] 28
dla numeru OE Part/oe 180673
nr EAN 3660872408396
Długość [mm] 110
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,81
nr EAN 4044688327154
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z przodu
Ilość na oś 2
nr EAN 5908229978009
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Ilość na oś 2
nr EAN 5908229978016
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.