Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota MODEL F (CR2_, YR2_, YR3_) » zawieszenie silnika Toyota MODEL F (CR2_, YR2_, YR3_) » poduszki silnika Toyota MODEL F (CR2_, YR2_, YR3_)

poduszki silnika do TOYOTA MODEL F (CR2_, YR2_, YR3_)

wybierz typ samochodu TOYOTA MODEL F (CR2_, YR2_, YR3_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
(wkład) Renault Laguna II 01 - ...
z prawej
wkład
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960505491
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759995716
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759994450
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 4027816220770
cena brutto:
240.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,760
dla numeru OE 82 00 181 589
nr EAN 4027816296010
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,75
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,430
dla numeru OE 82 00 400 177
nr EAN 4027816443124
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 5901619505342
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074632635
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074045534
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074045770
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858949969
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858950057
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1650
nr EAN 5902048885098
Strona zabudowy góra
Masa [g] 416
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 8033989134574
Wymagana ilość 1
Masa [g] 555
Strona zabudowy z tyłu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 8033989134581
Masa [g] 1702
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989134901
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 971
nr EAN 8033989193014
Strona zabudowy z lewej
Masa [g] 920
dla numeru OE 8200000514
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8033989191676
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z przodu
dla numeru OE 8200371093
nr EAN 3660872342072
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 8200346797
nr EAN 3660872342133
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 8200400177
nr EAN 3660872360977
cena brutto:
255.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 8200367493
nr EAN 3660872361103
cena brutto:
168.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 8200181589
nr EAN 3660872361226
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 50
Długość wewnętrzna [mm] 48
Długość zewnętrzna [mm] 37
dla numeru OE Part/oe 8200367493
nr EAN 3660872446282
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 4044688568915
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,760
dla numeru OE 82 00 181 589
nr EAN 4044688296016
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 2
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229955420
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5908229930526
Wyświetlanie od 1 do 31 (z 31 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.