Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) » zawieszenie silnika Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) » poduszki silnika Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM)

poduszki silnika do VOLKSWAGEN LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,09
nr EAN 3358960127228
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960733849
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
dla numeru OE 8D0 199 379 AQ
nr EAN 4027816114857
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,816
dla numeru OE 8D0 199 382 AP
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
nr EAN 4027816114864
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,460
nr EAN 4027816234401
cena brutto:
210.99 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,828
dla numeru OE 8E0 199 379 BG
nr EAN 4054224058428
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437062122
Strona zabudowy z przodu
Materiał PU (poliuretan)
nr EAN 4047437083561
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma
Średnica [mm] 68
nr EAN 5907558595437
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,72
nr EAN 5907558523409
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,816
nr EAN 5907558564228
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,034
nr EAN 5907558565768
Szerokość [mm] 55,0
Grubość [mm] 90,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,475
nr EAN 3991540000018
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 5907558533033
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,307
nr EAN 5907558526363
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,828
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Rodzaj zaworu zawór przełączający
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0106-11
nr EAN 5903364359751
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074140604
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074235669
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Ciężar brutto [kg] 0,840
nr EAN 5902048909268
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
Gwint zewn. [mm] M 8 x 1,25
Masa [g] 784
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989125350
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
Kolor niebieski
Masa [g] 699
Gwint zewn. [mm] M 8 x 1,25
nr EAN 8033989125367
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z lewej
Masa [g] 893
nr EAN 8033989125626
Masa [g] 865
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989138909
Masa [g] 762
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 8E0199379AD
nr EAN 8037722472350
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Rodzaj zaworu zawór przełączający
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0106-11
nr EAN 4028977403804
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
nr EAN 4044688570017
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,816
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
dla numeru OE 8D0 199 382 AP
nr EAN 4044688585264
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,828
nr EAN 4054228058424
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłona przeciwbłotną
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Materiał Aluminium
Wyświetlanie od 1 do 38 (z 38 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii poduszki silnika pasujące do VOLKSWAGEN LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM)
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.