Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » układ hamulcowy Lexus RX (MCU15) » hamulce tarczowe Lexus RX (MCU15) » pojedyncze części, tarcza kotwiczna Lexus RX (MCU15)

pojedyncze części, tarcza kotwiczna do LEXUS RX (MCU15)

wybierz typ samochodu LEXUS RX (MCU15):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 850
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Kolor wtyczki czarny
nr EAN 8717109610765
Długość [mm] 850
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Kolor wtyczki szary
nr EAN 8717109610772
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 850
Ciężar [kg] 0,16
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj wtyczki męski
Kolor wtyczki szary
Napięcie [V] 12
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z lewej
Długość [mm] 840
Ciężar [kg] 0,14
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj wtyczki męski
Kolor wtyczki czarny
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
dla numeru OE 89546-48020
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Napięcie znamionowe [V] 12
Ciężar [kg] 0,12
nr EAN 4046001744778
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pojedyncze części, tarcza kotwiczna

Hamulcowa tarcza kotwiczna


Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.

Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.

Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.