Długość [mm] | 30 | |
Wymiar gwintu | M10x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 11 | |
nr EAN | 5706021008777 |
Długość [mm] | 37 | |
Wymiar gwintu | M8x1,25 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 12 | |
nr EAN | 5706021165821 |
System hamulcowy | BREMBO | |
Ciężar [kg] | 0,04 | |
nr EAN | 8717109507058 |
System hamulcowy | BREMBO | |
Ciężar [kg] | 0,04 | |
nr EAN | 8717109507065 |
System hamulcowy | BREMBO | |
Ciężar [kg] | 0,04 | |
nr EAN | 8717109507072 |
System hamulcowy | BREMBO | |
Ciężar [kg] | 0,03 | |
nr EAN | 8717109529425 |
Długość [mm] | 1140 | |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Kolor wtyczki | czarny | |
nr EAN | 8717109565300 |
Długość [mm] | 960 | |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Kolor wtyczki | czarny | |
nr EAN | 8717109565317 |
Długość [mm] | 1370 | |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Kolor wtyczki | czarny | |
nr EAN | 8717109565324 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 320/78 | |
Ciężar [kg] | 0,48 | |
Materiał | blacha stalowa | |
nr EAN | 8717109728859 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 320/78 | |
Ciężar [kg] | 0,48 | |
Materiał | blacha stalowa | |
nr EAN | 8717109728897 |
Długość trzpienia [mm] | 70 | |
Ciężar [kg] | 0,2 | |
nr EAN | 8717109726824 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
nr EAN | 5714270054735 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
nr EAN | 4047025313698 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Zakres temperatury od [°C] | -40 | |
Zakres temperatury do [°C] | 150 | |
nr EAN | 4047026453973 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 320/78 | |
Materiał | blacha stalowa | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
nr EAN | 4260646557719 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 320/78 | |
Materiał | blacha stalowa | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
nr EAN | 4260646557726 |
Wymagana ilość | 4 | |
nr EAN | 5012759404669 |
Wymagana ilość | 4 | |
nr EAN | 5012759404751 |
Wymagana ilość | 4 | |
nr EAN | 5012759404768 |
Wymagana ilość | 8 | |
nr EAN | 5012759172742 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 1070 | |
nr EAN | 5012759469163 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 949 | |
nr EAN | 5012759511411 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 950 | |
nr EAN | 5012759968710 |
Długość [mm] | 1070 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Długość przewodu [mm] | 520 | |
Ciężar [kg] | 0,03 | |
dla numeru OE | 51725099 | |
nr EAN | 4054224042205 |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Długość przewodu [mm] | 950 | |
Ciężar [kg] | 0,058 | |
dla numeru OE | 51801310 | |
nr EAN | 4054224067055 |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Długość przewodu [mm] | 883 | |
Ciężar [kg] | 0,056 | |
dla numeru OE | 52057984 | |
nr EAN | 4054224721490 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Bosch |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Brembo |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Brembo |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Brembo |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Brembo |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
Jakość | WP | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 320/78 | |
nr EAN | 5714270054735 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
Jakość | WP | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 320/78 | |
nr EAN | 5714270054742 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Jakość | WP | |
nr EAN | 5714270340135 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Długość całkowita [mm] | 885 | |
Zakres temperatury od [°C] | -40 | |
Zakres temperatury do [°C] | 150 | |
nr EAN | 5901619593752 |
parzyste numery artykułów | 232308 | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
nr EAN | 5902659723307 |
parzyste numery artykułów | 232307 | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
nr EAN | 5902659723314 |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Długość całkowita [mm] | 1006 | |
Zakres temperatury od [°C] | -40 | |
Zakres temperatury do [°C] | 150 | |
nr EAN | 5902659786814 |
nr EAN | 5903364316716 |
Strona zabudowy | z przodu i z tyłu | |
System hamulcowy | Bosch | |
nr EAN | 5903364317072 |
nr EAN | 5903766310138 |
Strona zabudowy | z przodu | |
System hamulcowy | BOSCH | |
nr EAN | 5903766310251 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.
Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.
Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025