Długość [mm] | 43 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Kolor wtyczki | czarny |
nr EAN | 8717109533125 |
Długość [mm] | 960 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Kolor wtyczki | czarny |
nr EAN | 8717109562965 |
Długość [mm] | 960 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Kolor wtyczki | czarny |
nr EAN | 8717109564396 |
nr EAN | 4047026213171 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Liczba aktywnych styków | 2 |
nr EAN | 5012759469033 |
nr EAN | 4082300575170 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwarancja | 5 lata gwarancji |
nr EAN | 4044079316613 |
nr EAN | 5901779846415 |
Numer seryjny | K9412075 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5901159267724 |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
nr EAN | 8001063950099 |
Strona zabudowy | z przodu i z tyłu |
nr EAN | 5907558579352 |
Strona zabudowy | z przodu i z tyłu |
System hamulcowy | Bosch |
nr EAN | 5903364317072 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Ilość biegunów | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Głębokość zabudowy [mm] | 25 |
Strona zabudowy | z obu stron |
nr EAN | 8430320275598 |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | z przodu i z tyłu |
Ciężar [kg] | 0,02 |
Kolor | czarny |
Tryb pracy | elektryczny |
Rodzaj wtyczki | męski |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Długość [mm] | 54 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
nr EAN | 3322938216986 |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ABS |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,071 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4046001744440 |
Szerokość [mm] | 125 |
Wysokość [mm] | 108 |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ABS |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Długość 1 [mm] | 108 |
Ciężar [kg] | 0,054 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
nr EAN | 4046001815911 |
Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.
Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.
Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025