Materiał | Korek |
Średnica otworu centrującego [mm] | 8,5 |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
nr EAN | 4026634012017 |
Materiał | Korek |
alternatywny zestaw naprawczy | 56000201 |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
nr EAN | 8427769106286 |
Materiał | Korek |
Łeb sworznia Ø [mm] | 9 |
nr EAN | 3358960238221 |
Materiał | Guma |
Ilość żeber | 1 |
nr EAN | 3358960261366 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
alternatywny zestaw naprawczy | 457.200 |
nr EAN | 4041248108598 |
Materiał | MVQ (silikon-kauczuk) |
nr EAN | 4041248016732 |
otwór Ø [mm] | 8,5 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | 247.642 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | 090.353 |
alternatywny zestaw naprawczy | 314.773 |
Materiał | Korek |
nr EAN | 4041248108512 |
Materiał | Korek |
Średnica otworu centrującego [mm] | 8,5 |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
nr EAN | 4041248020364 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z trzpieniem stojącym |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Średnica otworu centrującego [mm] | 6,5 |
Wersja śruby/nakrętki | bez kołnierza |
nr EAN | 4041248028148 |
Materiał | MVQ (silikon-kauczuk) |
Strona zabudowy | z tyłu |
nr EAN | 4041248515228 |
nr EAN | 5907558564488 |
Materiał | Guma |
Średnica otworu centrującego [mm] | 6,5 |
Wersja śruby/nakrętki | bez kołnierza |
nr EAN | 4026634109052 |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) |
Materiał | Guma |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z trzpieniem stojącym |
Zasilanie powietrzem-przewody i przewody elastyczne | od pokrywy rozrządu do filtra powietrza |
Materiał | Guma |
Zasilanie powietrzem-przewody i przewody elastyczne | od pokrywy rozrządu do filtra powietrza |
Ciężar [kg] | 0,05 |
nr EAN | 4046001602610 |
Uszczelka pokrywy głowicy to element układu chłodzenia samochodu, który odpowiada za zapobieganie przeciekom płynu chłodniczego z układu chłodzenia do silnika. Głowica silnika jest ważnym elementem układu napędowego i odpowiada za spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika. Pokrywa głowicy jest umieszczona na górze głowicy silnika i chroni ją przed zanieczyszczeniami oraz umożliwia dostęp do jej wnętrza.
Uszczelka pokrywy głowicy jest wykonana z elastycznego tworzywa i jest umieszczona pomiędzy pokrywą głowicy a głowicą silnika. Ma ona za zadanie zapobiegać przeciekom płynu chłodniczego z układu chłodzenia do silnika i chronić silnik przed uszkodzeniami spowodowanymi przez nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia.
Uszczelka pokrywy głowicy jest bardzo ważnym elementem układu chłodzenia samochodu i jej prawidłowe działanie jest kluczowe dla bezpieczeństwa i niezawodności pojazdu. Jeśli uszczelka ta ulegnie uszkodzeniu lub zużyciu, może dojść do przecieków płynu chłodniczego z układu chłodzenia, co może prowadzić do awarii silnika.
Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan uszczelki pokrywy głowicy i wymieniać ją, gdy jest zużyta lub uszkodzona. W przeciwnym razie może ona nie spełniać swojej roli ochronnej i doprowadzić do awarii silnika. Ważne jest również, aby zachować odpowiednią czystość uszczelki pokrywy głowicy i unikać jej zanieczyszczenia
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025