Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » sprzęgło Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF) » sterowanie sprzęgłem Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF) » pompa sprzęgła Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF)

pompa sprzęgła do HONDA CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF)

wybierz typ samochodu HONDA CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 15.87
System hamulcowy TRW
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 2
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 80
Wymiar gwintu wyjście 1x M10x1.0
Ciężar [kg] 0,34
nr EAN 8717109121056
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Otwór Ø 1 [mm] 22
Rozstaw śrub mocujących [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] 8,8
Ilość otworów gwintowanych 1
nr EAN 8033001064810
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 80
Materiał Aluminium
otwór Ø [mm] 15,87
System hamulcowy TRW
Wymiar gwintu 10 x 1
nr EAN 8032532027486
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619559659
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pompa sprzęgła

Pompa sprzęgła


To jeden z najważniejszych urządzeń stanowiących układ wysprzęglający pojazdu. Kierowca, wciskając pedał sprzęgła, oddziałuje na tłoczek, który wykonuje dalszą pracę. Pompa jest elementem podlegającym okresowej wymianie. Ulega ona bowiem naturalnemu zużyciu w procesie eksploatacji, po upłynięciu określonego przez producenta czasu, należy więc zastąpić ją nowym urządzeniem.

Warto zapoznać się z objawami świadczącymi o usterce lub zbliżającej się awarii pompy sprzęgła. Są to np. trudności w trakcie zmiany biegów, będące efektem niewłaściwego wysprzęglania. W niektórych przypadkach pojawiają się wycieki z układu. Jeśli po wciśnięciu i zwolnieniu pedału sprzęgła, wraca on do pozycji wyjściowej, również może świadczyć to o konieczności wymiany pompy. Rzadziej pojawia się uszkodzenie tego elementu spowodowane czynnikiem mechanicznym. Wówczas, żeby wcisnąć sprzęgło, trzeba przyłożyć znacznie większą siłę.

Zwlekanie z wymianą i używanie tymczasowych rozwiązań, jak np. regularne uzupełnianie płynu hydraulicznego nie jest dobrym pomysłem. Wyciek w każdej chwili może przybrać na sile, co prawdopodobnie całkowicie utrudni zmianę biegów.