Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » sprzęgło Mercedes-benz SL (R129) » sterowanie sprzęgłem Mercedes-benz SL (R129) » pompa sprzęgła Mercedes-benz SL (R129)

pompa sprzęgła do MERCEDES-BENZ SL (R129)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SL (R129):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 19.05
System hamulcowy FAG
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 35
Wymiar gwintu wyjście 1x M12x1.0
Ciężar [kg] 0,24
nr EAN 8717109065701
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
nr EAN 5900427229518
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Materiał Żeliwo
System hamulcowy ATE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 12 x 1
nr EAN 8432509606070
Średnica [mm] 19
System hamulcowy Fag
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19,05
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 12 x 1
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
System hamulcowy ATE
nr EAN 8032532027578
Materiał Aluminium
nr EAN 8032747135242
Średnica [mm] 19
System hamulcowy FAG
nr EAN 8430320011486
Otwór Ø 1 [mm] 19,05
Materiał Aluminium
otwór Ø [mm] 19,05
dla numeru artykułu KG19097.1.6
Ciężar [kg] 0,28
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pompa sprzęgła

Pompa sprzęgła


To jeden z najważniejszych urządzeń stanowiących układ wysprzęglający pojazdu. Kierowca, wciskając pedał sprzęgła, oddziałuje na tłoczek, który wykonuje dalszą pracę. Pompa jest elementem podlegającym okresowej wymianie. Ulega ona bowiem naturalnemu zużyciu w procesie eksploatacji, po upłynięciu określonego przez producenta czasu, należy więc zastąpić ją nowym urządzeniem.

Warto zapoznać się z objawami świadczącymi o usterce lub zbliżającej się awarii pompy sprzęgła. Są to np. trudności w trakcie zmiany biegów, będące efektem niewłaściwego wysprzęglania. W niektórych przypadkach pojawiają się wycieki z układu. Jeśli po wciśnięciu i zwolnieniu pedału sprzęgła, wraca on do pozycji wyjściowej, również może świadczyć to o konieczności wymiany pompy. Rzadziej pojawia się uszkodzenie tego elementu spowodowane czynnikiem mechanicznym. Wówczas, żeby wcisnąć sprzęgło, trzeba przyłożyć znacznie większą siłę.

Zwlekanie z wymianą i używanie tymczasowych rozwiązań, jak np. regularne uzupełnianie płynu hydraulicznego nie jest dobrym pomysłem. Wyciek w każdej chwili może przybrać na sile, co prawdopodobnie całkowicie utrudni zmianę biegów.