Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » silnik Seat ALHAMBRA VAN (7V8, 7V9) » sterowanie silnikiem Seat ALHAMBRA VAN (7V8, 7V9) » popychacz zaworu Seat ALHAMBRA VAN (7V8, 7V9)

popychacz zaworu do SEAT ALHAMBRA VAN (7V8, 7V9)

wybierz typ samochodu SEAT ALHAMBRA VAN (7V8, 7V9) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Grubość [mm] 34,7
średnica zewnętrzna [mm] 12,0
Tryb pracy hydrauliczny
Strona zabudowy Strona doprowadzająca
Strona zabudowy Strona wylotowa
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 96 378 583 80
nr EAN 5050063025743
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Opcja wyposażenia 8.4mm ball
dla numeru OE 46475925
Strona zabudowy od pokrywy głowicy silnika do głowicy silnika
Średnica [mm] 12
Wysokość [mm] 31,6
Wysokość 1 [mm] 25,0
Wysokość 2 [mm] 34,5
Tryb pracy hydrauliczny
Rodzaj zaworu dla zaworów dolotowych
Rodzaj zaworu dla zaworów wydechowych
Wymagana ilość 1
nr EAN 5027049227040
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Tryb pracy hydrauliczny
Wysokość [mm] 34,70
Średnica [mm] 12,00
nr EAN 4005108176752
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Tryb pracy hydrauliczny
Wysokość [mm] 34,70
Średnica [mm] 12,00
nr EAN 5907558580280
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Grubość [mm] 34,7
średnica zewnętrzna [mm] 12,0
Tryb pracy hydrauliczny
Strona zabudowy Strona doprowadzająca
Strona zabudowy Strona wylotowa
Ciężar [kg] 0,018
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688186720
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii popychacz zaworu pasujące do SEAT ALHAMBRA VAN (7V8, 7V9)
popychacz zaworu

Popychacze zaworów


Popychacze zaworów są integralną częścią zaworów. Dociskane są one przez obracające się krzywki wałków rozrządu, co sprawia, że możliwe jest otwarcie i zamknięcie poszczególnych grzybków zaworowych. Ruch popychaczy musi być perfekcyjnie zsynchronizowany z cyklem pracy tłoka. Dzięki temu będzie dochodzić do dostarczenia dawki powietrza i usunięcia powstałych spalin w odpowiednim momencie.

Jeśli zauważysz niepoprawną pracę silnika na jałowym biegu lub podczas jazdy, usłyszysz niepokojące dźwięki, a osiągi auta spadną, może okazać się, że popychacze zaworów będą do wymiany. Zadbaj o to jak najszybciej, ponieważ często jeden uszkodzony element, może powodować nadmierną eksploatację pozostałych komponentów.

Jak zdiagnozować awarię popychacza?


Najczęstszym problemem jest powstanie zmian luzu. Utrata szczelności oznacza dla silnika utratę kompresji, co objawia się spadkiem osiągów oraz nieregularną pracą na biegu jałowym. Podczas jazdy i zwiększania obrotów mogą występować niewłaściwe metaliczne dźwięki, które powinny zainteresować kierowcę lub pasażerów. Zazwyczaj pojawiają się one w ciągu kilku pierwszych minut pracy auta, ponieważ po rozgrzaniu jednostki napędowej, dochodzi do rozszerzenia termicznego stali. Skutkuje to zmniejszeniem odstępu między szklankami zaworowymi i wałkami rozrządu.

Mechaniczny kontra hydrauliczny – który popychacz zaworu wybrać?


Co prawda nie mamy wpływu na to, jakie popychacze zostaną zastosowane przez producenta. Możemy jednak wybrać silnik lub nawet auto ze względu na konkretną konstrukcję. Popychacze hydrauliczne stosowane są zazwyczaj w nowych i zaawansowanych technologicznie autach, lecz produkty mechaniczne wciąż można spotkać w młodych pojazdach od topowych producentów, np. Hondy, Toyoty czy Mitsubishi. Popychacze mechaniczne charakteryzują się prostszą i trwalszą budową, lecz muszą podlegać częstej regulacji według wskazań producenta.