Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » silnik Seat IBIZA I (21A) » sterowanie silnikiem Seat IBIZA I (21A) » popychacz zaworu Seat IBIZA I (21A)

popychacz zaworu do SEAT IBIZA I (21A)

wybierz typ samochodu SEAT IBIZA I (21A) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
dla numeru OE 038109309B
Tryb pracy hydrauliczny
Strona zabudowy Położenie osi 1
nr EAN 4251475112668
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Opcja wyposażenia Nitride Coating
dla numeru OE 050 109 309
Strona zabudowy od pokrywy głowicy silnika do głowicy silnika
Średnica [mm] 35,0
Wysokość [mm] 26,0
Tryb pracy hydrauliczny
Rodzaj zaworu dla zaworów dolotowych
Rodzaj zaworu dla zaworów wydechowych
Wymagana ilość 1
nr EAN 5027049226647
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Opcja wyposażenia DLC Coated
dla numeru OE 038 109 309 A
Strona zabudowy od pokrywy głowicy silnika do głowicy silnika
Tryb pracy hydrauliczny
Wymagana ilość 1
nr EAN 5027049298095
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Średnica [mm] 35
Wysokość [mm] 26
Tryb pracy hydrauliczny
Materiał Metal nieżelazny
Strona zabudowy Strona doprowadzająca
Strona zabudowy Strona wylotowa
nr EAN 8116000000536
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Tryb pracy hydrauliczny
Wysokość [mm] 26,00
Średnica [mm] 35,00
nr EAN 4005108491930
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Tryb pracy hydrauliczny
Grubość [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 35
Długość [mm] 26
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4028977643491
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Tryb pracy hydrauliczny
Wysokość [mm] 26,00
Średnica [mm] 35,00
nr EAN 5907558580303
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
popychacz zaworu

Popychacze zaworów


Popychacze zaworów są integralną częścią zaworów. Dociskane są one przez obracające się krzywki wałków rozrządu, co sprawia, że możliwe jest otwarcie i zamknięcie poszczególnych grzybków zaworowych. Ruch popychaczy musi być perfekcyjnie zsynchronizowany z cyklem pracy tłoka. Dzięki temu będzie dochodzić do dostarczenia dawki powietrza i usunięcia powstałych spalin w odpowiednim momencie.

Jeśli zauważysz niepoprawną pracę silnika na jałowym biegu lub podczas jazdy, usłyszysz niepokojące dźwięki, a osiągi auta spadną, może okazać się, że popychacze zaworów będą do wymiany. Zadbaj o to jak najszybciej, ponieważ często jeden uszkodzony element, może powodować nadmierną eksploatację pozostałych komponentów.

Jak zdiagnozować awarię popychacza?


Najczęstszym problemem jest powstanie zmian luzu. Utrata szczelności oznacza dla silnika utratę kompresji, co objawia się spadkiem osiągów oraz nieregularną pracą na biegu jałowym. Podczas jazdy i zwiększania obrotów mogą występować niewłaściwe metaliczne dźwięki, które powinny zainteresować kierowcę lub pasażerów. Zazwyczaj pojawiają się one w ciągu kilku pierwszych minut pracy auta, ponieważ po rozgrzaniu jednostki napędowej, dochodzi do rozszerzenia termicznego stali. Skutkuje to zmniejszeniem odstępu między szklankami zaworowymi i wałkami rozrządu.

Mechaniczny kontra hydrauliczny – który popychacz zaworu wybrać?


Co prawda nie mamy wpływu na to, jakie popychacze zostaną zastosowane przez producenta. Możemy jednak wybrać silnik lub nawet auto ze względu na konkretną konstrukcję. Popychacze hydrauliczne stosowane są zazwyczaj w nowych i zaawansowanych technologicznie autach, lecz produkty mechaniczne wciąż można spotkać w młodych pojazdach od topowych producentów, np. Hondy, Toyoty czy Mitsubishi. Popychacze mechaniczne charakteryzują się prostszą i trwalszą budową, lecz muszą podlegać częstej regulacji według wskazań producenta.