02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) » sterowanie silnikiem Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) » popychacz zaworu Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

popychacz zaworu do VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 32,0
Tryb pracy hydrauliczny
Strona zabudowy Strona doprowadzająca
Strona zabudowy Strona wylotowa
Ciężar [kg] 0,052
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816149576
Średnica [mm] 32
Wysokość [mm] 26
Tryb pracy hydrauliczny
Strona zabudowy Strona wylotowa
Strona zabudowy Strona doprowadzająca
nr EAN 8116000000222
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Tryb pracy hydrauliczny
Wysokość [mm] 26,00
Średnica [mm] 32,00
nr EAN 4005108119131
Tryb pracy hydrauliczny
średnica zewnętrzna [mm] 32
Długość [mm] 26
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4028977747823
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
popychacz zaworu

Popychacze zaworów


Popychacze zaworów są integralną częścią zaworów. Dociskane są one przez obracające się krzywki wałków rozrządu, co sprawia, że możliwe jest otwarcie i zamknięcie poszczególnych grzybków zaworowych. Ruch popychaczy musi być perfekcyjnie zsynchronizowany z cyklem pracy tłoka. Dzięki temu będzie dochodzić do dostarczenia dawki powietrza i usunięcia powstałych spalin w odpowiednim momencie.

Jeśli zauważysz niepoprawną pracę silnika na jałowym biegu lub podczas jazdy, usłyszysz niepokojące dźwięki, a osiągi auta spadną, może okazać się, że popychacze zaworów będą do wymiany. Zadbaj o to jak najszybciej, ponieważ często jeden uszkodzony element, może powodować nadmierną eksploatację pozostałych komponentów.

Jak zdiagnozować awarię popychacza?


Najczęstszym problemem jest powstanie zmian luzu. Utrata szczelności oznacza dla silnika utratę kompresji, co objawia się spadkiem osiągów oraz nieregularną pracą na biegu jałowym. Podczas jazdy i zwiększania obrotów mogą występować niewłaściwe metaliczne dźwięki, które powinny zainteresować kierowcę lub pasażerów. Zazwyczaj pojawiają się one w ciągu kilku pierwszych minut pracy auta, ponieważ po rozgrzaniu jednostki napędowej, dochodzi do rozszerzenia termicznego stali. Skutkuje to zmniejszeniem odstępu między szklankami zaworowymi i wałkami rozrządu.

Mechaniczny kontra hydrauliczny – który popychacz zaworu wybrać?


Co prawda nie mamy wpływu na to, jakie popychacze zostaną zastosowane przez producenta. Możemy jednak wybrać silnik lub nawet auto ze względu na konkretną konstrukcję. Popychacze hydrauliczne stosowane są zazwyczaj w nowych i zaawansowanych technologicznie autach, lecz produkty mechaniczne wciąż można spotkać w młodych pojazdach od topowych producentów, np. Hondy, Toyoty czy Mitsubishi. Popychacze mechaniczne charakteryzują się prostszą i trwalszą budową, lecz muszą podlegać częstej regulacji według wskazań producenta.