Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » napęd koła, przeguby Porsche CAYENNE (9PA) » przegub napędowy Porsche CAYENNE (9PA)

przegub napędowy do PORSCHE CAYENNE (9PA)

wybierz typ samochodu PORSCHE CAYENNE (9PA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 112,0
Długość [mm] 34,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 10,20
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96,00
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064146407
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 64,00
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 100,0
Długość [mm] 166,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Wymiar gwintu M24x1.5
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064146414
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Specyfikacja Middle groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 64
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wymiar gwintu M24x1,5
Długość [mm] 167
Strona zabudowy Od strony koła
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
średnica zewnętrzna [mm] 112
Materiał Termoplast
nr EAN 5901619510797
Długość [mm] 32
otwór Ø [mm] 10,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Ilość otworów 6
średnica zewnętrzna [mm] 112
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
nr EAN 7316576085505
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 112,0
Długość [mm] 34,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 10,20
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96,00
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064042365
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 64,00
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Średnica przegubu [mm] 100,0
Długość [mm] 166,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Wymiar gwintu M24x1.5
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064042372
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle