Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » system tworzenia mieszanki paliwowej Iveco DAILY IV Platforma / podwozie » tworzenie mieszanki Iveco DAILY IV Platforma / podwozie » przepływomierz powietrza Iveco DAILY IV Platforma / podwozie

przepływomierz powietrza do IVECO DAILY IV Platforma / podwozie

wybierz typ samochodu IVECO DAILY IV Platforma / podwozie:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047024367524
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047024367531
Ilość czopów 4
Rodzaj korpusu z obudową
nr EAN 5012759544020
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379140022
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
Średnica mocowania nasadki rurowej [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
nr EAN 4082300768695
Gwarancja 5 lata gwarancji
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Nr artykułu ustala się za pomocą testera diagnostycznego
nr EAN 4044079351171
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079351188
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Nr artykułu ustala się za pomocą testera diagnostycznego
nr EAN 4044079051170
Ilość połączeń 4
dla numeru artykułu 558154
nr EAN 5901779827902
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063893624
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659785473
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977848605
Status produktu: Normalny
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przepływomierz powietrza

Przepływomierz powietrza


Przepływomierz powietrza, zwany także przepływomierzem masowym powietrza odpowiada za pomiar ilości lub masy powietrza wpadającej do komory spalania silnika w jednostce czasu. Informacja o tej ilości jest niezbędna do obliczenia składu mieszanki paliwowo-powietrznej, tak aby skład ten był jak najbardziej zbliżony do wielkości stechiometrycznej czyli aby jeden kilogram paliwa przypadał na 14,7 kilogramów powietrza. Aby to zapewnić, przepływomierz masowy podaje na komputer pojazdu ilnformacje o ilości przepływającego powietrza, a ten dokonuje niezbędnych korekt w składzie mieszanki przez podawanie odpowiednich ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania silnika.
 

Jakie występują typy przepływomierzy powietrza


przepływomierz masowy powietrzaGeneralnie podział opiera się na konstrukcji przepływomierza i rodzaju dokonywanego pomiaru - ilości bądź masy powietrza. Starsze konstrukcjie przepływomierzy klapkowych, mierzyły ilość
przepływającego powietrza za pomocą uchylnej klapki, która była osadzona na osi potencjometru. Sygnał z potencjometru zmieniał się wraz z wychyleniem klapki i był podawany wraz ze zmierzoną temperaturą powietrza do jednostki sterującej składem mieszanki.

Nowsze konstrukcje opierają się na pomiarze masy przepływającego powietrza. Dokładniej, pomiar jest realizowany na podstawie natężenia przepływu potrzebnego do utrzymania stałej temperatury platynowego drutu, który znajduje się w strumieniu przepływającego powietrza. Utrzymanie stałej temperatury zapewnione jest przez podanie prądu przepływającego przez drucik o dobranym natężeniu. Informacja o wielkości natężenia prądu przepływającego przez drucik przepływomierza masowego, podawana jest do jednostki sterującej silnika. Po przeliczeniu, jednostka centralna decyduje o ilości podawanego paliwa.


Jakie są objawy i przyczyny uszkodzenia przepływomierza masowego

 

Jednym z podstawowych objawów jest utrata mocy silnika, utrudnione przyspieszanie. Silnik wydaje sie być wówczas przełączony w tryb awaryjny pracy. Dodatkowymi objawami uszkodzenia przepływomierza powietrza mogą być niewłaściwy skład spalin oraz zwiększone zużycie paliwa. Niektóre samochody mogą sygnaliziować awarię przepływomierza masowego kontrolką "check engine". Aby uniknąć przyspieszonego zużycia pzrepływomierza masowego powietrza, niezbędna jest regularna wymiana filtra powietrza. Inną przyczyna uszkodzeń przepływomierza powietrza jest strzelanie w kolektorze dolotowym spowodowane nieprawidłową pracą układu LPG lub CNG. Usterki zdarzają się także podczas zbyt szybkiej jazdy po wodzie. Dostanie się do przepływomierza mgły wodnej może spowodować spalenie drucika.