Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » system tworzenia mieszanki paliwowej Volkswagen LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK) » tworzenie mieszanki Volkswagen LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK) » przepływomierz powietrza Volkswagen LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK)

przepływomierz powietrza do VOLKSWAGEN LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759379790
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759523377
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300311440
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 6
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300723311
Numer seryjny K1840010
nr EAN 5901159078153
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063507958
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558566680
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558572704
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558558906
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903364310707
Status produktu: Normalny
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 69
Długość [mm] 118,5
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326903769
Rodzaj korpusu bez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326916097
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0100
nr EAN 4028977323256
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0104
nr EAN 4028977469312
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0100
nr EAN 4028977870538
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,27
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,07
Tryb pracy elektryczny
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przepływomierz powietrza

Przepływomierz powietrza


Przepływomierz powietrza, zwany także przepływomierzem masowym powietrza odpowiada za pomiar ilości lub masy powietrza wpadającej do komory spalania silnika w jednostce czasu. Informacja o tej ilości jest niezbędna do obliczenia składu mieszanki paliwowo-powietrznej, tak aby skład ten był jak najbardziej zbliżony do wielkości stechiometrycznej czyli aby jeden kilogram paliwa przypadał na 14,7 kilogramów powietrza. Aby to zapewnić, przepływomierz masowy podaje na komputer pojazdu ilnformacje o ilości przepływającego powietrza, a ten dokonuje niezbędnych korekt w składzie mieszanki przez podawanie odpowiednich ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania silnika.
 

Jakie występują typy przepływomierzy powietrza


przepływomierz masowy powietrzaGeneralnie podział opiera się na konstrukcji przepływomierza i rodzaju dokonywanego pomiaru - ilości bądź masy powietrza. Starsze konstrukcjie przepływomierzy klapkowych, mierzyły ilość
przepływającego powietrza za pomocą uchylnej klapki, która była osadzona na osi potencjometru. Sygnał z potencjometru zmieniał się wraz z wychyleniem klapki i był podawany wraz ze zmierzoną temperaturą powietrza do jednostki sterującej składem mieszanki.

Nowsze konstrukcje opierają się na pomiarze masy przepływającego powietrza. Dokładniej, pomiar jest realizowany na podstawie natężenia przepływu potrzebnego do utrzymania stałej temperatury platynowego drutu, który znajduje się w strumieniu przepływającego powietrza. Utrzymanie stałej temperatury zapewnione jest przez podanie prądu przepływającego przez drucik o dobranym natężeniu. Informacja o wielkości natężenia prądu przepływającego przez drucik przepływomierza masowego, podawana jest do jednostki sterującej silnika. Po przeliczeniu, jednostka centralna decyduje o ilości podawanego paliwa.


Jakie są objawy i przyczyny uszkodzenia przepływomierza masowego

 

Jednym z podstawowych objawów jest utrata mocy silnika, utrudnione przyspieszanie. Silnik wydaje sie być wówczas przełączony w tryb awaryjny pracy. Dodatkowymi objawami uszkodzenia przepływomierza powietrza mogą być niewłaściwy skład spalin oraz zwiększone zużycie paliwa. Niektóre samochody mogą sygnaliziować awarię przepływomierza masowego kontrolką "check engine". Aby uniknąć przyspieszonego zużycia pzrepływomierza masowego powietrza, niezbędna jest regularna wymiana filtra powietrza. Inną przyczyna uszkodzeń przepływomierza powietrza jest strzelanie w kolektorze dolotowym spowodowane nieprawidłową pracą układu LPG lub CNG. Usterki zdarzają się także podczas zbyt szybkiej jazdy po wodzie. Dostanie się do przepływomierza mgły wodnej może spowodować spalenie drucika.