Średnica wewnętrzna [mm] | 40,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 47,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 42,5 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 23,5 |
Ciężar [kg] | 0,34 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32,5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 16,5 |
dla numeru OE | 906 501 32 82 |
nr EAN | 4054224002452 |
Długość [mm] | 160 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 9,86 |
Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika |
Ciężar [kg] | 0,021 |
dla numeru OE | 906 501 07 82 |
nr EAN | 4054224006313 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 17,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,410 |
dla numeru OE | 906 501 14 82 |
nr EAN | 4027816497967 |
Przewód układu chłodzącego | od termostatu do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,240 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 34 |
nr EAN | 4054224704394 |
Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika |
Ciężar [kg] | 0,086 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 24 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 19 |
dla numeru OE | 906 501 06 82 |
nr EAN | 4054224712085 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 17,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,410 |
nr EAN | 5903766317861 |
dla numeru OE | 906 501 2482 |
nr EAN | 5903766317885 |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | z lewej |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze złączem wtykowym |
nr EAN | 4040074304426 |
Strona zabudowy | z prawej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nasadką rurową |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |
Materiał | Guma |
Masa [g] | 487 |
nr EAN | 8051163606761 |
dla numeru OE | A6512031682 |
Masa [g] | 67 |
Materiał | Guma |
nr EAN | 8051412609253 |
Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika |
dla numeru OE | 9065010682 |
nr EAN | 3660872459145 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | na dole |
dla numeru OE | 9065012982 |
nr EAN | 3660872473844 |
Długość [mm] | 160 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 9,86 |
Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika |
Ciężar [kg] | 0,021 |
nr EAN | 4044688593405 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 17,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,410 |
nr EAN | 4044688591999 |
Strona zabudowy | na dole |
Strona zabudowy | na dole |
Średnica wewnętrzna [mm] | 17,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 17 |
Strona zabudowy | z lewej u góry |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Strona zabudowy | Klapa bypassu przy chłodnicy AGR |
dla numeru OE | 906 501 2482 |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
Ciężar [kg] | 0,463 |
nr EAN | 4046001818172 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025