Długość [mm] | 300 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 41,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 14,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,295 |
dla numeru OE | 901 501 26 82 |
nr EAN | 4027816367819 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,287 |
nr EAN | 4027816367826 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy grzania do pompy wodnej |
Ciężar [kg] | 0,035 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 23 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 16 |
nr EAN | 4027816389651 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 25,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do rury wodnej |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Ciężar [kg] | 0,183 |
nr EAN | 4027816389644 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 17,0 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Ciężar [kg] | 0,077 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 24 |
dla numeru OE | 611 203 05 82 |
nr EAN | 4027816465515 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 25 |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 30 |
Ciężar [kg] | 0,12 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 17 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 22 |
dla numeru OE | 901 832 67 23 |
nr EAN | 4054224728444 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 356 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 41 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 37 |
Średnica wewnętrzna 3 [mm] | 14 |
nr EAN | 5400608121636 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 409 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 37 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 41 |
nr EAN | 5400608121698 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
nr EAN | 5400608363609 |
Strona zabudowy | na dole |
Numer seryjny | K0171261 |
nr EAN | 5901159385350 |
Długość [mm] | 300 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 41,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 36,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 14,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,295 |
nr EAN | 5907558573411 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,287 |
nr EAN | 5907558573428 |
średnica zewnętrzna [mm] | 40,0 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,313 |
Strona zabudowy | góra |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074289495 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Dopływ / odpływ | dla przepływu wstecznego |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074144732 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074177174 |
Masa [g] | 83 |
Materiał | Guma |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Strona zabudowy | góra |
nr EAN | 8044395539082 |
Materiał | Guma |
Masa [g] | 156 |
nr EAN | 8033989628271 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
dla numeru OE | 9015012782 |
nr EAN | 3660872424037 |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,54 |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,40 |
Ciężar [kg] | 0,42 |
Strona zabudowy | na dole |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | z lewej |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
Strona zabudowy | góra |
Materiał | Guma |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 42 |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 440 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025