Długość [mm] | 30 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 23,0 | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika | |
Kolor | czarny | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Ciężar [kg] | 0,006 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
nr EAN | 4054224096826 |
Długość [mm] | 30 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 23,0 | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika | |
Kolor | czarny | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Ciężar [kg] | 0,006 | |
nr EAN | 5903766318066 |
Długość [mm] | 30 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 15,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 23,0 | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika | |
Kolor | czarny | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Ciężar [kg] | 0,006 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
nr EAN | 4054228096822 |
Przewód układu chłodzącego | od rozdzielacza do dodatkowej pompy wodnej | |
Ciężar [kg] | 0,045 | |
nr EAN | 4046001602559 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023