Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ chłodzenia Ford FIESTA VI (CB1, CCN) » przewody sztywne i elastyczne Ford FIESTA VI (CB1, CCN) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Ford FIESTA VI (CB1, CCN)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do FORD FIESTA VI (CB1, CCN)

wybierz typ samochodu FORD FIESTA VI (CB1, CCN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Przewód układu chłodzącego od termostatu do chłodnicy silnika
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Strona zabudowy z prawej u dołu
Ciężar [kg] 0,298
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
dla numeru OE 1 705 463
nr EAN 4054224062104
Przewód układu chłodzącego od silnika do chłodnicy silnika
Ciężar [kg] 0,289
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 32
dla numeru OE 1 809 764
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4054224712252
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 510
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 32
nr EAN 5400608121285
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 540
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 27
nr EAN 5400608121407
Masa [g] 109
nr EAN 8052692622055
Przewód układu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika
nr EAN 8033989645575
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Kolorczarny
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]27
Średnica wewnętrzna 2 [mm]32
Długość przewodu elastycznego [mm]510
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.