Przewód układu chłodzącego | od termostatu do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | z prawej u dołu |
Ciężar [kg] | 0,321 |
dla numeru OE | 11 53 1 436 408 |
nr EAN | 4027816285212 |
Długość [mm] | 468 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,206 |
dla numeru OE | 11 53 1 436 410 |
nr EAN | 4027816452843 |
Długość [mm] | 470 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do zaworu grzewczego |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,258 |
dla numeru OE | 64 21 8 376 999 |
nr EAN | 4027816458401 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej |
Kolor | czarny |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,227 |
nr EAN | 4027816469988 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 239 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 46 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 46 |
Średnica wewnętrzna 3 [mm] | 22 |
nr EAN | 5414465007477 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 396 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 |
Średnica wewnętrzna 3 [mm] | 9 |
Średnica wewnętrzna 4 [mm] | 20 |
nr EAN | 5414465007958 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Kolor | czarny |
nr EAN | 5400608215755 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Kolor | czarny |
nr EAN | 5400608418767 |
Długość [mm] | 468 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,206 |
nr EAN | 5903364314347 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej |
Kolor | czarny |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,227 |
nr EAN | 5903364319373 |
Przewód układu chłodzącego | od termostatu do chłodnicy silnika |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Materiał | Guma |
Strona zabudowy | z lewej u góry |
Ciężar [kg] | 0,265 |
nr EAN | 5903364320676 |
Strona zabudowy | na dole |
Strona zabudowy | z prawej |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze złączem wtykowym |
nr EAN | 4040074300183 |
Strona zabudowy | na dole |
Masa [g] | 277 |
nr EAN | 8033989167947 |
Masa [g] | 293 |
Strona zabudowy | góra |
nr EAN | 8033989167930 |
Strona zabudowy | z lewej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nasadką rurową |
Strona zabudowy | na dole |
Materiał | Guma |
Masa [g] | 250 |
Długość [mm] | 468 |
nr EAN | 8040346498590 |
Kolor | czarny |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej |
Masa [g] | 214 |
nr EAN | 8044144536577 |
Przewód układu chłodzącego | od zbiorniczka wyrównawczego do rury wodnej |
Przewód układu chłodzącego | od wymiennika ciepła do przewodu wodnego |
nr EAN | 8051154606671 |
Ciężar [kg] | 0,30 |
Ciężar [kg] | 0,24 |
Przewód układu chłodzącego | od termostatu do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | z prawej u dołu |
Ciężar [kg] | 0,321 |
dla numeru OE | 11 53 1 436 408 |
nr EAN | 4044688285218 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej |
Kolor | czarny |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,227 |
nr EAN | 4044688589040 |
Długość [mm] | 470 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ilość | 1 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do zaworu grzewczego |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 470 |
Strona zabudowy | na dole |
Materiał | Guma |
Strona zabudowy | z lewej u góry |
Strona zabudowy | na dole |
Strona zabudowy | z lewej |
Długość [mm] | 468 |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
Ogrzewanie/chłodzenie | ze złączem termoprzekaźnika |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem odpowietrzającym |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do pompy wodnej |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Strona zabudowy | góra |
Przewód układu chłodzącego | od termostatu do chłodnicy silnika |
Ciężar [kg] | 0,281 |
nr EAN | 4046001431784 |
Ciężar [kg] | 0,215 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do zaworu grzewczego |
nr EAN | 4046001432149 |
Ciężar [kg] | 0,25 |
nr EAN | 4046001609244 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025