Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ chłodzenia Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) » przewody sztywne i elastyczne Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Ford FOCUS II (DA_, HCP, DP)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP)

wybierz typ samochodu FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Masa [g] 452
Strona zabudowy góra
nr EAN 5903766317939
Przewód układu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika
dla numeru OE 1425192
nr EAN 3660872419583
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
Strona zabudowy wlot
dla numeru OE 1469329
nr EAN 3660872419668
Przewód układu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika
dla numeru OE 1386837
nr EAN 3660872419682
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej chłodnicy silnika
Strona zabudowy góra
dla numeru OE 1520851
nr EAN 3660872419972
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej chłodnicy silnika
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 1384145
nr EAN 3660872419989
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.