Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » elektryka Opel VECTRA C GTS (Z02) » układ rozruchowy Opel VECTRA C GTS (Z02) » rozrusznik Opel VECTRA C GTS (Z02)

rozrusznik do OPEL VECTRA C GTS (Z02)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA C GTS (Z02):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
250.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 82,00
Długość 2 [mm] 9,00
Moc znamionowa [kW] 1,70
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 9
nr EAN 5901259420753
cena brutto:
273.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 82,00
Długość 2 [mm] 4,00
Moc znamionowa [kW] 1,90
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5901259423273
cena brutto:
269.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 82,00
Długość 2 [mm] 9,00
Moc znamionowa [kW] 1,90
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5901259470789
cena brutto:
258.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 82,00
Długość 2 [mm] 9,00
Moc znamionowa [kW] 1,70
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 9
nr EAN 5902129081029
cena brutto:
399.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,7
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Ilość zębów 10
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 82
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 4
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
otwór Ø [mm] 8,5
Otwór Ø 2 [mm] 8,5
Otwór Ø 3 [mm] 8,5
Długość [mm] 222
Pozycja / stopień links
Kąt mocowania [stopień] 40
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 50
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 40
nr EAN 4047025365802
cena brutto:
376.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,7
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Ilość zębów 10
Ilość zębów 9
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 82,5
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 8,5
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
otwór Ø [mm] 9
Otwór Ø 2 [mm] 9
Otwór Ø 3 [mm] 9
Długość [mm] 228
Pozycja / stopień links
Kąt mocowania [stopień] 37
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 45
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 37
nr EAN 4047025472333
cena brutto:
342.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,9
Ø flanszy [mm] 82
Ilość zębów 10
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Zacisk M8
ID wykonania wtyczki M6
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar netto [kg] 3,8
nr EAN 5704651013932
cena brutto:
358.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,9
Ø flanszy [mm] 82
Ilość zębów 10
Zacisk M8 B+
ID wykonania wtyczki 93 (M6)
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar netto [kg] 3,6
nr EAN 5704651390965
cena brutto:
514.00 zł
 Kup
Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,7
Ilość zębów 10
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 4
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ø flanszy [mm] 82
Liczba otworów do mocowania 3
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500684
cena brutto:
384.01 zł
 Kup
Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,7
Ilość zębów 9
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 8
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ø flanszy [mm] 82
Liczba otworów do mocowania 3
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300551501
cena brutto:
319.00 zł
 Kup
Napięcie [V]:12
Moc znamionowa [kW]:1,9
Ilość zębów:10
Liczba otworów do mocowania:3
Ilość otworów gwintowanych:0
śr. flanszy [mm]:82
Długość 1 [mm]:180
Długość 2 [mm]:2
Zacisk:M8
ID wykonania wtyczki:M6
Kierunek obrotów:zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Długość 3 [mm]:26

Status produktu: Normal
cena brutto:
338.00 zł
 Kup
Napięcie [V]:12
Moc znamionowa [kW]:1,9
Ilość zębów:10
Liczba otworów do mocowania:3
Ilość otworów gwintowanych:0
śr. flanszy [mm]:82
Długość 1 [mm]:180
Długość 2 [mm]:8,5
Zacisk:M8 B+
ID wykonania wtyczki:93 (M6)
Długość 3 [mm]:26

Status produktu: Normal
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,9
Ilość zębów 9
nr EAN 8001063933320
Nowa część 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 2
Ilość zębów 9
Ilość otworów 3
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Pozycja / stopień L 36
Ø flanszy [mm] 82
Ciężar [kg] 3,81
nr EAN 3276424383686
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rozrusznik

Rozrusznik samochodowy


Rozrusznik to element, dzięki któremu odpalenie silnika jest dużo łatwiejsze. Rozrusznik jest podpięty do silnika w sposób, że gdy przekręcimy kluczyk w pozycję odpalania silnika, zębatka obraca koło zamachowe, którego ruch przekazywany jest na wał korbowy i tłoki. Wystarczy, tylko aby w jednym tłoku doszło do zapłonu, aby podtrzymać całą pracę silnika. Starter podczas uruchamiania silnika pobiera energię z akumulatora, który musi być odpowiednio naładowany, żeby możliwe było zakręcenie kołem zamachowym w odpowiedniej prędkości. Gdyby akumulator był słabo naładowany, rozrusznik nie dałby rady z oporami silnika np. z tarciem tłoków o cylindry.

Objawem rozładowanego akumulatora jest gaśnięcie kontrolek podczas próby uruchomienia silnika. Dzięki alternatorowi po odpaleniu silnika zaczyna się ładowanie akumulatora. Po jednym uruchomieniu silnika zabierana jest energia, którą bateria odzyska po 20 minutach jazdy (przy prawidłowo działającym alternatorze). Ważne jest doładowywanie akumulatora za pomocą prostownika, gdy zostawimy samochód na światłach, uszkodzony zostanie układ ładowania, lub gdy zaczną się pojawiać objawy jego rozładowania. 

Rozruszniki starszego typu przy długim kręceniu, nie ulegały uszkodzeniu, aczkolwiek w nowoczesnych pojazdach należy uważać, żeby nie kręcić zbyt długo, ponieważ mogłoby to spowodować usterkę. W przypadku braku możliwości odpalenia samochodu istnieją różne metody uruchomienia go. Najgorszym błędem, którego nie wolno popełniać jest próba odpalenia silnika "na zaciąg", w starszych pojazdach jest to możliwe, aczkolwiek w nowszych samochodach, spowodowałoby to kosztowną usterkę silnika. Rozrusznik to część samochodu, która po uszkodzeniu nadaje się do regeneracji. Przed naprawą rozrusznika należy pamiętać o odłączeniu masy od akumulatora, żeby podczas pracy nie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
informacje dodatkowe: