Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » elektryka Subaru LIBERO Autobus (E10, E12) » układ rozruchowy Subaru LIBERO Autobus (E10, E12) » rozrusznik Subaru LIBERO Autobus (E10, E12)

rozrusznik do SUBARU LIBERO Autobus (E10, E12)

wybierz typ samochodu SUBARU LIBERO Autobus (E10, E12):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
256.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 27,00
Moc znamionowa [kW] 1,10
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 3
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5901259419719
cena brutto:
646.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 27,00
Moc znamionowa [kW] 1,10
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 3
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5901259436242
cena brutto:
303.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 26,50
Moc znamionowa [kW] 1,10
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 3
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5902129083665
cena brutto:
297.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 27,00
Moc znamionowa [kW] 1,10
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 3
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5902129106456
cena brutto:
318.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Liczba otworów do mocowania 0
Ilość otworów gwintowanych 3
Ilość zębów 10
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 76,2
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 26,5
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
Wymiar gwintu M10
Rozmiar gwintu 1 M10
Rozmiar gwintu 2 M10
Długość [mm] 227
Pozycja / stopień rechts
Kąt mocowania [stopień] 34
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 120
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 34
nr EAN 3165141163605
cena brutto:
368.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Jakość Premium
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Nowa część 
nr EAN 8717613117200
cena brutto:
289.00 zł
 Kup
Napięcie [V]:12
Moc znamionowa [kW]:1,1
Ilość zębów:10
Zacisk:"50" M6
śr. flanszy [mm]:76
Liczba otworów do mocowania:3
Ilość otworów gwintowanych:3
Długość 1 [mm]:138
Długość 2 [mm]:27
ID wykonania wtyczki:M6
Długość 3 [mm]:25

Status produktu: Normal
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 8001063692180
Nowa część 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,4
Ilość zębów 10
Ilość otworów 3
Ilość otworów gwintowanych 3
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Pozycja / stopień R 29
Ciężar [kg] 2,98
nr EAN 3276424465313
cena brutto:
330.00 zł
 Kup
Napięcie [V]12
Liczba zębów10
Moc znamionowa [kW]1,1
Ciężar [kg]3,22
Liczba otworów3
Pozycja / stopieńR 29
ZaciskNO
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Średnica kołnierza [mm]76
Liczba otworów gwintowanych3
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rozrusznik

Rozrusznik samochodowy


Rozrusznik to element, dzięki któremu odpalenie silnika jest dużo łatwiejsze. Rozrusznik jest podpięty do silnika w sposób, że gdy przekręcimy kluczyk w pozycję odpalania silnika, zębatka obraca koło zamachowe, którego ruch przekazywany jest na wał korbowy i tłoki. Wystarczy, tylko aby w jednym tłoku doszło do zapłonu, aby podtrzymać całą pracę silnika. Starter podczas uruchamiania silnika pobiera energię z akumulatora, który musi być odpowiednio naładowany, żeby możliwe było zakręcenie kołem zamachowym w odpowiedniej prędkości. Gdyby akumulator był słabo naładowany, rozrusznik nie dałby rady z oporami silnika np. z tarciem tłoków o cylindry.

Objawem rozładowanego akumulatora jest gaśnięcie kontrolek podczas próby uruchomienia silnika. Dzięki alternatorowi po odpaleniu silnika zaczyna się ładowanie akumulatora. Po jednym uruchomieniu silnika zabierana jest energia, którą bateria odzyska po 20 minutach jazdy (przy prawidłowo działającym alternatorze). Ważne jest doładowywanie akumulatora za pomocą prostownika, gdy zostawimy samochód na światłach, uszkodzony zostanie układ ładowania, lub gdy zaczną się pojawiać objawy jego rozładowania. 

Rozruszniki starszego typu przy długim kręceniu, nie ulegały uszkodzeniu, aczkolwiek w nowoczesnych pojazdach należy uważać, żeby nie kręcić zbyt długo, ponieważ mogłoby to spowodować usterkę. W przypadku braku możliwości odpalenia samochodu istnieją różne metody uruchomienia go. Najgorszym błędem, którego nie wolno popełniać jest próba odpalenia silnika "na zaciąg", w starszych pojazdach jest to możliwe, aczkolwiek w nowszych samochodach, spowodowałoby to kosztowną usterkę silnika. Rozrusznik to część samochodu, która po uszkodzeniu nadaje się do regeneracji. Przed naprawą rozrusznika należy pamiętać o odłączeniu masy od akumulatora, żeby podczas pracy nie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
informacje dodatkowe: