Wtorek 06.05 infolinia nie będzie dostępna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ wydechowy Volkswagen PASSAT B2 sedan (32B) » rury wydechowe Volkswagen PASSAT B2 sedan (32B)

rury wydechowe do VOLKSWAGEN PASSAT B2 sedan (32B)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B2 sedan (32B):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 3351648239114
cena brutto:
320.00 zł
 Kup
Długość [mm] 1100
Ciężar [kg] 2,470
Litera rozpoznawcza 63
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez części do montażu
Gwarancja 3 lata gwarancji
nr EAN 3277490071200
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rury wydechowe

Rury wydechowe


Układ wydechowy w samochodzie ma bardzo ciężkie warunki, przez co często jego podzespoły ulegają mechanicznemu uszkodzeniu. Dodatkowo nie rzadko, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz układu, pojawia się korozja. Jak wiadomo głównym zadaniem układu wydechowego jest oprowadzanie spalin i niwelowanie niepotrzebnego hałasu, który generowany jest przez jednostkę napędową, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o jego prawidłową pracę. Ma on również inne bardzo ważne zadanie - a konkretnie oczyszczanie spalin przed wypuszczeniem ich do powietrza atmosferycznego. W czasie jazdy rury układu wydechowego i innego jego metalowe elementy ulegają nagrzewaniu, dzieje się tak, gdyż spaliny w przedniej części układu rur wydechowych mogą osiągać temperaturę dochodzącą do nawet 800 stopni Celsjusza, a przy wylocie około 200-300 stopni Celsjusza. Jednak w czasie postoju samochodu układ stygnie. Przez takie zmiany temperatury na ściankach osadza się para wodna, która wchodzi w reakcję z gazowymi składnikami spalin - co przyspiesza korozję metalowych elementów.

Układy wydechowe zalicza się do podzespołów, które zużywają się w czasie eksploatacji, a gwarancja nie obejmuje ich naprawy. Przeciętna długość pracy układu wydechowego to około 3-4 lata ciągłej eksploatacji. We współczesnych modelach samochodów do konstrukcji układu wydechowego stosowana jest stal stopowa oraz materiały pokryte specjalnymi powłokami antykorozyjnymi, przez co ryzyko pojawienia się korozji w newralgicznych miejscach zostało w dużym stopniu zniwelowane. Jeżeli rura tłumika ulegnie przepaleniu lub pęknięciu to w żadnym wypadku nie należy jej łatać ani spawać. Ze względu na wysokie temperatury wytwarzane w układzie wydechowym problem szybko powróci. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana uszkodzonej części lub całego układu wydechowego.